måndag 26 januari 2009

Prinsessor, gardiner, teckenspråk och korv.


Jag har köpt gardiner till vardagsrummet!
Bara att jag skriver detta indikerar ju på att det inte är en frekvent återkommande sysselsättning i mitt liv.
Sist det hände var en sisådär 6 år sedan..
Men nu är de alltså inköpta, fållade OCH uppsatta, allt på samma kväll!
Jag känner mig duktig, huslig och stolt.
Särskilt min tre år yngre syster torde vara nöjd med mönstret på dessa, hehe.
Min äldste son stod igår efter mötet och sålde korv. Det var en rykande åtgång!
Förra gången hans klasskamrater satte upp ett korvbord sålde de bara ungefär 40 korvar.
Igår gick det åt det dubbla!
Killarna var riktigt nöjda med sin insats, vil jag lova.
Även yngsta systern ar nöjd med sin söndag. Hon träffade sin allra bästa kompis på Söndasskolan och lekte så det stod härliga till. Döm hennes lycka när de två fick fika ihop, och sedan leka mera medan deras föräldrar tog en kaffe!
Jag gav mig in i en konversation på mitt knaggliga teckenspråk. O vad många fel jag sa! "prata" istället för "sjunga", "vit" istället för "röd".. hoppsan.. Tur Kicki stod där och kunde hjälpa mig.
Härliga människa! Och så kommer hon med beröm för detta! *suck*
Men jag ÖNSKAR att jag KUNDE prata obehindrat på detta språk!
En dag ska jag lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar