lördag 17 januari 2009

Håhåjaja..

Vad är väl en bal på slottet..

Och vad är väl en Knutgubbe i Österbybruk?
I år vet jag inte, vi åkte inte dit *ledsen*
Sonen är sjuk i halsfluss, så det var inte mycket att göra än att stanna hemma i år.
Synd på en sån rolig och efterlängtad grej. *suck*

Men positivt är ju att jag istället har städat i pysselskåpet, så nu vet jag vad det finns i alla lådorna!
Jag har till och med MÄRKT varevig liten låda med en etikett som SÅ ordentligt upplyser läsaren om vad den innehåller:
"glitter, paljetter, mosaik"
"Tejp, lim"
"Färgad kartongpapper"
"Änglahår, Tomteluvstyg, hattar, ögon"
och så vidare.
Känner mig SÅ duktig!

Just nu vill jag bara förtränga att hela köksbordet fortfarande är belamrat med sådant som jag borde slänga, men som man skulle kunna använda någongång i ett pyssel. (vilket jag - om jag känner mig rätt - aldrig kommer att göra..) Innan morgonen är det fint därinne igen, promise.

Fråga: VARFÖR har jag så svårt med att slänga grejjer??
Jag sparar och sparar på sånt som jag borde slänga. Små tomma vackra lådor, trasiga spel, gamla mallar till stöppelpyssel (som aldrig blev gjort), BigPack-lådor, gamla ärvda dukar som jag aldrig använt och annat tjafs..
Det vore så mycket enklare om man var som Anette. Beundrar dig, vännen!
Kom hit och släng mina saker!

Ikväll bantar jag inte, jag ber för min svägerska istället.

2 kommentarer:

  1. Hamsterfasonerna har vi ärvt i rakt nedstigande led från vår ömma moder. Säkert som amen i kyrkan!

    SvaraRadera
  2. Amen i kyrkan var det sa Bull.
    Men jag försöker lära mig.
    Stålsätter mig och slänger av hjärtans lust när andan faller på.
    Och ångrar mig sen när jag slängt lite för mycket..
    Men vem kan veta vad man behöver om en månad?
    Tur att jag - liksom vår ömma moder - är gift med en rik man ;-)

    SvaraRadera