måndag 5 januari 2009

Hemma igen!

Så sitter man i sitt eget krypin och undrar varför klockan är så mycket redan.
Jag har ju inte gjort ett smack på hela dagen förutom att läsa ut en bok, kollat mailen och ätit lunch med barnen.
Jag skulle ju städa, tvätta, fixa, planera, handla och sådär idag!
Det får bli imorgon. Eller ikväll.
Veckan hos släkten blev precis så mysig som den brukar, men jag har nog gått upp lite..
Kaffe och kakor är ett återkommande inslag i dagsrutinen när man är borta, eller hur?
Barnen är ute med kompisar alla fyra, i 15 graders kyla! Brr!
Här inne svämmar det över av tända ljus i ett desperat försök att få upp värmen lite.
Samtidigt passar jag på att frossa i engelska carols innan pojkarna kommer in och vill lyssna på annat. Julen är ju snart slut, så då är det definitivt annat som sätts på i högtalarna. Ja se dagens ungdom..
Nä, om man skulle göra något vettigt? Som att bädda kanske? Jag får se..

Just ja!
Jag skulle ju banta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar