lördag 10 januari 2009

Hurra för skridskodansösen!

Vilken systerdag!
Vi har tillbringat hela kvällen hos Storasystermedfamilj på deras nya adress inne i stan. Så trevligt, både mat, sällskap och Wii Bowlingturnering.

Syster-med -Bebbe meddelade på eftermiddagen att kl tre sattes musik på över skridskobanan vid skolan, och allmänheten var välkommen att åka efter bästa förmåga. O vad kul!

Jag har dock kommit på att jag måste köpa nya skridskor, de jag har fick jag typ 1987 i julklapp av mina föräldrar. Sen dess har jag blivit större och tyngre och skridskorna har inte vuxit med mig och mina fötter. Dumma dom!
Men det var så rolligt att åka.
Vi åkte dit hela familjen och lurade med oss en extra familj med många barn så att vi blev ett stort patrask som efter de första dallrande varven gav oss hän i fåniga dansmoves till julmusiken. Hirr hirr!
Jag lyckades göra ett (i mina ögon) väldigt vackert flygskär med bra fart och raka stadiga ben.
I verkligheten såg jag säkert ut som en krokig gammal tant. Tur att den inre känslan räknas mest.
Och vilken piruett med graciöst ballerinasvep i armarna jag gjorde. Vilken dansös och isprinsessa! Hurra för mig!

3 kommentarer:

  1. Du är i sanning graciös. Mellan varven.

    SvaraRadera
  2. O Emma! Som vittne till din framfart vill jag bara betyga att din beskrivning är HELT korrekt! Alltså, med de krokiga armarna... Men huvudsaken är ju som sagt känslan och att man har skoj!

    SvaraRadera
  3. Om barnen inte hade åkt på halsflussen så hade du återigen kunnat bevittna min vackra uppenbarelse på isen idag.
    Nu får du leva på minnet.

    SvaraRadera