måndag 26 januari 2009

Av barns och dårars mun..

En söndagsskolefröken dök på mig när jag skulle hämta min 3-åring:


-Jag måste bara få berätta vad min 3-åriga pojke sa när vi pratade om julspelet.
Vi pratade om änglarna och Josef och MAria och allt annat, varpå han tänker efter och säger:
"-Ja, och så var det tre prinsessor där också."
Trallala lalalaa lallalaaa
*svävar ut i en vacker piruett och nynnar på temamelodin från "12 dansande prinsessor"*


Prinsessa, man tackar!
Barn säger ju, som bekant, sanningen.

5 kommentarer:

  1. I LOVE THAT 3 YEAR OLD!!! *formar armarna till ett stor O över huvudet och piruettar med Ems*

    SvaraRadera
  2. ...men borde inte inlägget heta "av barn och dårar"? Om det är talesättet om sanningsägande som åsyftas, alltså.
    Klart slut fårn besserwissern i grannkvarteret! :-)

    SvaraRadera
  3. måste bara få skaffa mig lite poäng hos systrarna jag har aldrig hört en vackrare version av denna fantastiska sång.. Sluta aldrig

    SvaraRadera
  4. Man tackar.
    Värt tre poäng per syster.
    Grattis, Ingela! ;-)

    SvaraRadera