måndag 2 november 2009

Konsert

Igår var jag på konsert. I Uppsala Konsert och Kongresshus, UKK. Faktum var att det var JAG som stod på scenen och sjöng! Ja, visserligen tillsammans med resten av kören och med Gladys de Pilar, Hannah Holgersson, Frida Björk som de framträdande solisterna och Margit Borgström som körledare/konferencier.
Men ändå!
En kanonkonsert, om jag får skryta lite! Av de 1000 biljetter som fanns att sälja gick hela 830 st åt! Salen var alltså nästan helfull!
Jag tror inte att det var den sista gången vi såg en sån här konsert gå av stapeln i UKK, (även kallad Kuben).

Margit Borgström: Känd från TV-programmet "Hela Kyrkan Sjunger" som sändes under en 10års period 1973 till 1983. Fortfarande verksam med sin nya kör Nardus som utgjorde stommen till den festivalkör vi medverkade i igår. Margit reser tillsammans med sin man Rolf fortfarande runt om i landet och besöker kyrkor, sjunger och undervisar med samma glöd och glädje som vi såg i TV.
Sångpedagog, politiker, musiklärare, sångerska, sitter i Kyrkomötet i Uppsala...

Hannah Holgersson: Känd sopran som sjunger fantastiskt! Om du får möjlighet att gå och lyssna på henne - gör det. Hon började en sång med att kula, bara det! Vilken sopran! Sjöng bl a "Fader Vår" och "I Himmelen, i Himmelen" så vi rös..

Gladys de Pilar: Behöver väl inte någon närmare presentation.. Spelar just nu för fulla hus i Stockholm i musikalen Hairspray. Skulle väldigt gärna vilja lära mig mer av henne.. Hon är en fantastisk sångerska! Sjöng bl a Andrae Chrouchs "The Blood" och "O Happy Day" så hela salen gungade.

Frida Björk: sångpedagog, musikansvarig i Citykyrkan, Stockholm. En underbar körledare, gospelsångerska och inspiratör. Har du möjlighet någon gång att sitta under hennes ledning i en kör - MISSA INTE DET! Du lär dig massor! Sjöng bl a Andrae Chrouchs "We are not ashamed".

2 kommentarer:

  1. *niger och tackar för de vänliga orden*
    Du strålade, vackra syster Lingonbus!

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Jag hade glitter i håret! :-) Ser fint ut i strålkastarljuset ;-)

    SvaraRadera