söndag 1 mars 2009

Usch. Magsjuka.

Så där ja.
Nu har även den yngre av sönerna spytt färdigt.
Jag hoppas innerligt att min make och vår äldste son inte behöver drabbas, att fyra av sex i familjen spytt toan full flera gånger om räcker, liksom.
Två vakennätter i rad.. Det sätter sina spår. Mitt huvud värker och kroppen känns som - ja, blä..
Igår sov jag på lillans madrass i vardagsrumet hela dagen. Jag vaknade till då och då för att antingen springa och spy eller vända mig, det var allt. Maken och barnen var på övervåningen och tittade på disney channel. Han hade feber, och flickorna hade ju spytt hela natten, lillan mellan halcv sju och halv två, storasyster tog över halv tre till fem, och halv sex var det min tur.. Vilken natt!
Nån som vill byta?
Igår kväll började lillebror. Han tog tacksamt emot förfrågan att sova i vardagsrummet stället för sin loftsäng, och det behövdes! Stackarn, kl 4.30 var han fortfarande vaken, och sprang maratonlopp fram och tillbaka mellan madrass och badrum, jag var halvvaken och försökte ge mitt moderliga stöd. Då gick jag ut i köket och började städa i ordning där, och han kom äntligen till någorlunda ro. Att höra ett tryggt och hemvant ljud hjälper i de flesta fall..
I eftermiddag hoppas jag att jag har så pass mycket krafter åter så att jag orkar storstäda därnere. Lillan fyller ju fyra år imorgon! Och idag kommer syrran med familj hem från semestern! Välkommen hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar