torsdag 26 mars 2009

Giftemålproblem i unga år..


Lilla A sitter vid middagen och har en diskussion med föräldrarna om vem hon ska gifta sig med.
"Jag vill gifta mig med Theo."
"Det går kanske inte, han är ju din kusin", blir svaret från fadern.
"Kanske du ska gifta dig med Jacob?", frågar jag.
"Nej, han vill inte gifta sig med mig. Jag har frågat och han sa nej", kom det med en förklarande röst från fyraåringen.
Föräldrarna frustar till.
"Jaha? Vem ska du då gifta dig med?", frågar pappa. "Valter kanske?"
Lilla A funderar:
"Nej, han bara springer iväg när jag vill dansa med honom. Och han sa också nej till att gifta sig med mig. Och Jacob bara hoppar med mig när jag vill dansa med honom. Bara Theo vill dansa.. Vad skrattar ni åt??"
Föräldrarna ligger och skakar av återhållet skratt mot bordet.
"Vi tycker du är så underbar" kvider jag och försöker lugna mig.
Lilla A lägger huvudet på sned och tittar strängt på oss.
"Nu får ni faktiskt sluta."
Vi tittar på varann och harklar skuldmedvetet..



2 kommentarer:

  1. Haha, fy vad söt hon är. Stor hon har blivit! Hur gamal är andra tjejen? Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaa
    Å så dog man igen...

    SvaraRadera