tisdag 7 april 2009

Hemma igen!

Vi har varit i fjällen!
Och vi har åkt skidor!
I fyra härliga dagar susade vi ner för de snöbeklädda vidderna med fart och fläkt utan tanke på vilken svårighetsgrad backarna har. Allt klarade vi. Allt kunde vi. Jag gjorde "360" och "rails" med en sån grace att min make häpnade, och alla som såg mig hurrade!

Fy vad jag ljuger. Usch på mig!

Sanningen är att..
- vi HAR varit i fjällen, i Åre.
- jag VAR uppe på toppen med mina skidor - men åkte liften ner igen.. (dels för att min lilla fyraåring vägrade åka skidor den dagen som toppliften var öppen, dels för att det var så dimmigt däruppe att man såg ung fyra meter framför sig, sen var det bara kompakt grått och tyst...)
- jag ÅKTE slalom, men bara i barnbackarna med sjuåringen. Hon var urnöjd med det och då var jag det med. Vi tog oss faktiskt ner från toppen av Björnberget en gång innan liften stängde på lördagen. Innan dess ville hon inte upp dit, och som den hönsmor jag är ville jag inte lämna henne där ensam för att själv njuta av slalomåkning..
- inte har jag gjort några tricks inte! Men däremot ramlat ett par gånger. Två gånger i en brant del av backen och en gång kört rakt i armarna på en trevlig men stickig gran. Aj.

Nästa år ska jag vara mer vältränad, ha ett år äldre barn och stödbandage runt mina trötta knän.
Och ha ÄNNU mer kul i backarna! Heja slalom! Det är så roligt!

4 kommentarer:

  1. *garvar*
    Jag gillar i synnerhet den trevliga granen.

    SvaraRadera
  2. Den hälsade så mycket by the way. ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Emma! Jag måste erkänna en sak. Jag smygläser din blogg! =O
    Och jag har fått skrattat en hel del! Så härligt att du delar med dig av din roliga vardag.
    Kram
    Mette J

    SvaraRadera
  4. Ps! Lägger till dig i min blogglista om det går för sig:)
    Mette

    SvaraRadera