söndag 26 april 2009

Husvagn...Oooo Husvagn...

Nu är den här!
Husvagnen i all sin härlighet är på plats till användning för ännu en säsong och allt är på plats!
Ja, förutom diskborsten som jag hett önskade att jag inte hade glömt.. Det löste sig emellertid och vi har tillbringat ett första underbat dygn vid vår egen lilla "stuga" med sjöutsikt.

Min make tillbringade tiden med att fixa till ett och annat som han tyckte behövde en uppfräschning efter vintern och sen tog han och svågern C naturligvis ett eller två varv för att spana in och inspektera "ägorna".
Det sistnämnda går ut på att gå runt våra husvagnar, peka och kommentera, kolla elmätaren lite då och då, laga en lucka och fixa en elkabel, sätta upp en lampa/lykta - och i övrigt stå och småprata medan de grillar den medhavda maten.
Syster H och jag tycker att det är så mysigt så.
Vi tillbringar tiden med att putsa inuti vagnarna och bädda opp med rena lakan, ställa in alla varor som vi dragit med ut och fixa till lite mysigt.
Hmm.. inser precis att vi på så sätt också "inspekterar ägorna".. (Hoppsan!)
Jaja, låtom oss sammanfatta det så här: Alla gör de det är bäst på och trivs så bra så med det.
Jämställdheten är total ;-)

Summa kardemumma: O vad vi trivs i vår husvagn!

2 kommentarer:

  1. SSSiiigggeefora, jodå de e bra där bara toaletterna som e lite äckliga, tycker jag då...
    Vi tar nog Böda i år istället

    SvaraRadera
  2. Haha - fast värre har jag varit med om... ...i Böda... Fast på granncampingen ska iofs tilläggas!
    I brist på Bödabukt får vagnen stå och trivas i Siggefora.

    Inspektera ägorna.. Jojo. Det är ju faktiskt precis vad de gör:)

    SvaraRadera