måndag 27 april 2009

Gissa vad jag ska göra om två veckor?

Om två veckor lite drygt åker jag på en weekendresa till London! Jippii!
Jag har velat åka till London i ungefär 5 år nu och äntligen blir det av.
En väninna och jag drar på torsdag kväll och kommer hem på söndagen. En husmoderssemester, alltså!
Min väninna är mycket berest, kan man säga, flygvärdinna, bott både här och där i världen och minst trespråkig, engelska som modersmål. Vilken reskamrat, va! Jag är avundsjuk på mig själv.

Vad vi ska göra i London?
Turista!
Jag ser fram emot att få stå på Picadilly Circus med kameran i högsta hugg och - som en sann svensk - smånynna på ni-vet-vad, sen hasta vidare och titta på än det ena än det andra.
Men P har koll. Hon lägger upp en rutt och jag hakar på, glad att få leva.

Bara för skojs skull surfade jag runt lite för att kolla om det fanns någon därute som hade en underbar rutt klar på alla de ställen man vill SE och dessutom vad de olika inträdena ligger på.
Hittade inget.. Men det där att surfa länge och verkligen gå in för att leta är liksom inte min grej, ska väl tilläggas.
SÅ efter min resa kommer ni förmodligen att drabbas av en utförlig reserapport med prisuppgift och kanske lite bilder på underbara motiv från denna stad.
Det där med packning kör vi light. Ett par bra promenadskor, kläder, toalettväska, pass och kontokort. Klart!

3 kommentarer:

  1. Även jag blir lite avis på dig. Fast bara lite:) Du är nog väl förunnad en sån resa! Ser fram emot att läsa reserapporten. Men dit var det ju hela två veckor och du hinner du säkert att dela flera vardagsbetraktelser innan dess.
    Mette

    SvaraRadera
  2. Gode värld vad det kommer att bli mysigt!

    SvaraRadera
  3. Jepp.
    Hanna: Jag ler hela tiden över bara vetskapen att jag ska åka.
    Mette: var lugn, det kommer fler inlägg innan avfärd.
    Mina kära barn och dagbarn hjälper så gärna till med roliga kommentarer och händelser nästan varje dag.

    SvaraRadera