tisdag 16 juni 2009

Kraften..

Min Son den Äldre knäcker mig till skrattanfall ungefär dagligen med sina kommentarer, danser och entreer in i allsköns rum. Jag tror inte den gossen KAN bara GÅ in i ett rum, det är nog fysiskt omöjligt.. Man ska dansa som John Travolta, göra en pose, sjunga en stump eller på annat sätt annonsera att HÄR kommer faktiskt Världens Bästa Fjortis.
Och det är han!

Häromdagen skulle han steka sig ett par korvar. Som alla andra tonåringar är ju gossen ständigt hungrig och på jakt efter mat.
Stekpannan tog förmodligen för lång tid på sig att bli varm, för rätt som det var hörde jag honom mumla bortifrån spisen med handen utsträckt över pannan:
"May the Fourth be with you.."
Sen vänder han sig mot mig och flinar glatt.
"Den du, mamma! Den var du inte beredd på!"

Ja, se dagens ungdom..

2 kommentarer: