torsdag 18 juni 2009

Ingenting. Ingenting alls, faktiskt.

Så här på en helt vanlig torsdag tänkte jag skriva lite.
Men om vad?
Det har ju inte hänt något direkt speciellt intressant att skriva om, och att bara skriva för skrivandets skull verkar ju lite knasigt.
Men jag kan ju avslöja en liten hemlis, en dröm jag bär på:
Nä, förresten. Det gör jag inte.

Imorgon är det midsommar och SMHI lovar och bedyrar att det blir - regn. Tänk! Vilken glädje för alla astmatiker!
Men vi drar till Skansen i alla fall. Vädret där verkar bli bättre än här, hehe.
Just på midsommar ångrar jag innerligt att jag inte köpte de där Sverigeklänningarna som min älskade Syster H tipsade om för ett par år sedan. Även om jag så väl vet varför jag inte slog till. (När det regnar välling osv..)

Idag har mina öron och ögon svämmat över av information om hur mycket en femåring kan göra! 3 stycken i nämnda ålder konkurrerade högljutt ute på gården om uppmärksamheten på just deras konster: klättra upp på en stor sten, klättra ner igen, krångla sig igenom ett buskage, klättra högst upp på klätterställningen, cykla med en hand på styret, BYTA hand, hoppa AV cykeln i farten, sparka en fotboll hårt, se cool ut på en "Bobby Car"..
Ja, konsterna är många och svåra i årgång -03/-04 i år..
Och varje konst vill ju belönas med ett "wow" från en vuxen, eller i alla fall en lite äldre person som står i närheten.
Så nu kan jag verkligen säga det: "wow". Jag har tränat hela dagen.

Vilket onödigt inlägg!
Men det var kul att skriva.
Och nu ska jag göra kycklingsallad till imorgon. (Så kan ni säga "wow" till mig.)

1 kommentar: