fredag 6 februari 2009

På konditori med Födelsedagsbarn och andra barn.

Puh!

Jag sätter mig i soffan, lägger upp benen och drar en suck av välbehag.

Vi har varit på kondis.

Hur ofta händer det i en fyrbarnsmors liv? Typ aldrig, faktiskt. Särskilt inte hemma här i vår egen stad. OM man nu lyxar till det med kondisfika så köper man ju en vetekrans till familjen att dela på , eller kanske en liten tårta - och åker hem till kaffebryggaren och finporslinet.

Men fyller man 12 år så gör man. Och det gör Kristoffer idag.

Lycka är att få välja precis vad man vill och sen sitta där och avnjuta sin bakelse tillsammans med en stor kopp varm choklad med vispgrädde. Och vi snackar CHOKLAD. Det var nog den godaste kopp jag smakat på mycket länge, godare än min cappuccino till och med. Lillan delade glatt med sig av sin choklad så jag fick smaka denna goda dryck.. Mina tankar gick förstås direkt till böckerna om "Millans Märkvärdiga Mormor". Mormors choklad måste ha smakat sådär.. himmelskt.

Det var mycket trevligt att sitta där och småprata med Mor, Syster och Syster som förövrigt numera kan titulera sig som "Kursettan". Mäkta stolt över henne jag är.
Födelsedagsbarnet var social med sin mobiltelefon och dess spel, sammalunda var hans kusin. De fyra yngre kusinerna tyckte att fåglarna i dammen utanför såg så hungriga ut att de frågade personalen om de hade något gammalt bröd som de kunde få och kasta till andflocken. Det hade de. Fyra nöjda barn försvann sen ut genom dörren för att mata alla fåglarna.

Men nu är vi liksom lite trötta. Kvällen ska ägnas åt fredagsmys och packning. För imorgon ska dagens födelsedagsbarn följa med pappa till Romme och åka slalom.

2 kommentarer:

  1. Det må ha varit dyrt - men illa mysigt!

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Kul att hitta ytterligare en bloggmamma! Det där med kondis är verkligen inte nåt man unnat sig så ofta, men man uppskattar det så mycket mer när man väl får göra det! Även vi fick för oss att göra det här om veckan (mannen och jag med två barn) och det var sååå mysigt!
    Mvh
    fru Jernberg

    SvaraRadera