måndag 16 februari 2009

Sportlov!

Första dagen på sportlovet tillända. En avkopplande dag där inte mycket hänt utom att Son 2 har fått en tand lagad.
Vi var en sväng ner till stan för att infria mitt löfte till Dottern om att ta hål i öronen.
Men väl där meddelade expediterna att terapeuten som utför detta inte arbetar på måndagar. Sicken blåsning, va?
Så vi spenderade en timme uppe på Bokhandeln istället och tittade på och i böcker. Ganska fascinerande att se alla mina fyra telningar sitta och vara djupt försjunkna i olika böcker. Men jag förstår dem. Vilka barnböcker det finns!
En bok som hette "Från luft till snor, en popup-bok" tilltalade de tre äldsta, medan alla böcker som var glittriga, med prinsessor, och/eller hade ljudeffekter blev Lillans val. Själv hittade jag en bok som man kunde förvandla till dockhus för den lilla figuren Molly, och en underbar bok om "Pyssel för våra små och deras medhjälpare". Gå och titta på utbudet, kära släkt, ett klart födelsedagstips åt en liten dam som snart fyller 4 år..
Pysselböcker däremot som uppfyller de kriterier som jag har hittar jag ingenstans. Och jag har tittat på nästan alla leksaksaffärer och en del andra butiker runt om i stan. Hade hoppats att hitta nåt kul på Bokhandeln, men icke. Snart får jag väl sätta mig ner och göra en egen. Vi ska ha dem till barnen i verksamheten, ju! Då duger bara det bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar