tisdag 1 december 2009

Kom ihåg lista julen 2009

- öva och värma upp rösten inför söndagens konsert.
- ta hand om alla barnen på jobbet
- göra julkort på torsdag med dagbarnen
- posta dem med barnen
- göra mig fin och gå på julbord
- hjälpa egna barnen med alla läxorna
- laga mat
- sova en stund
- städa då och då
- planera julen i Ryssland
- packa inför den
- köpa julklappar
- baka lussebullar
- andas, andas
- planera julfesten nästa onsdag
- genomföra den
- lyssna till vad barnen har att förmedla efter skolans slut
- besvara alla frågor från barn och kollegor
- kolla mailen
- prata en liten stund då och då med min älskade make (Tack gode Gud för telefonen)
- sova och andas samtidigt
- tvätta
- vattna blommorna (nä, det tar vi efter jul)
- ringa svärmor och prata en lååång stund bara för att det är trevligt
- köpa julkläder och finskor till pojkarna
- slå in julklapparna
- skjutsa och hämta barnen på deras olika övningar och träningar
- fira advent
- sjunga på konserten
- göra annat julpyssel med dagbarnen
- gå på gymmet
- mm

6 kommentarer:

  1. mäh det var väl inte så mkt att hinna med..... du glömde att du en gård att sköta om åxå... :))

    SvaraRadera
  2. Japp! Vi äääääälskar december!

    SvaraRadera
  3. Å alltihop på en och samma dag!!!!?Hahahahah! Emma Emma!...du är ju helt fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Finskor. Pratar vi fin-skor, eller finländskor här?

    SvaraRadera
  5. Phreetha: Jag pratar om finskor som man kan trampa på. Hoppas det klargjorde vilken sorts "finskor" jag tänker köpa åt pojkarna!
    Mette: Vaddå en dag? Det där var förmiddagens jobb.. ;-)
    Ingela: Klart jag sköter gården! Jag har ju till och med varit inne och hjälpt dig på din! *snäll*
    Rödluvan: Javisst! Vi äääääälskar julen!

    SvaraRadera
  6. Kära Ems! Så fantastiska du och dina systrar var på julkonserten i söndags; jag var helt rysig och mållös! Ni är ju nästan som ett slags naturfenomen när ni kommer igång...tack för den fantastiska upplevelsen!

    SvaraRadera