tisdag 8 december 2009

Julspel

Så i söndags gick Julspelet i kyrkan av staplen. En fantastisk upplevelse! Varje år kommer mer och mer folk, de som varit på ett julspel missar det inte igen vilket gör att i år var där över 2900 personer! Fullsatt, nästan. Och jag har det stora nöjet att med två av mina systrar sjunga ett underbart arrangemang av "O helga Natt".
Jag var lite orolig då min röst varit så konstig, men det gick BRA! Vilken lycka!

Igårkväll fick jag höra av en man som vr där i publiken att utanför kyrkan blev det trafikstoppning och långa köer på Fyrislundsgatan på grund av alla människor som skulle till julspelet. Sånt känns hedrande, minst sagt.
Alla aktörer gör en strålande insats, alla sångare som övat sen oktober, alla musiker som övat lika länge, alla skådespelare som övat in sina roller, herdarna hade en ny dialog att bjuda på.
Spelet bjuder på mycket, både smäktande sång, gripande skådespel, en 8 dagar gammal baby som spelade Jesus, skrattframkallande dialoger, dans, och en riktig julstämning. Nästa år, be there!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar