lördag 19 december 2009

Att fylla 37 år..

Igår firade jag min 37e födelsedag. Att fylla 37 år ju faktiskt så ojämnt det bara kan bli, eller hur? Talet 37 är inte ett dugg jämnt, och mellan tal 35 och 40, de två närmaste "jämna" fördelsedagarna så är ju 37 det mest ojämna!
Min familj är inte så vidare duktig på det där med att fixa till en fin morgonuppvaktining. Vi brukar inte äta tårta på min födelsedag på morgonen, och uppvaktningen brukar bli tidig och lite snabb. Min man åker ju vanligtvis väldigt tidigt till jobbet, och eftersom han har tre-fyra "gubbar" som åker med honom är det viktigt att han är i tid, så klart.
Så i år bestämde jag mig för att fixa ett paket som jag ville ha. Jag köpte mig ett par tofflor på COOP som jag bad familjen att slå in och ge mig på morgonen.

Men igår...
Min ojämna födelsedag..

Uppvaktningen kom in sjungandes kl 6.30 med buller och bång! Alla mina barn bar på paket, en bricka med smörgås, kaffe och kaka, Robet hade en SÅ VACKER tårta i handen! Alla sjöng och ljusen brann.
Sen lade de paket på min säng. 10 stycken! Förstå chocken i mitt yrvakna läge!
Jag fick:
1. ett datorbord att ha i knät när jag sitter i sängen. Hurra!
2. en skärbräda son 2 gjort på slöjden. Hurra!
3. en disktrasa som lillsnorpan gjort tillsammans med min kollega. Hurra!
4. en tilllbringare i kristall. Hurra! (våra är så fula)
5. en klocka av mamma och pappa. Bred och guldig. Hurra!
6. en klocka till av mamma och pappa. Silver och strass. Hurra!
7. ett smyckesskrin. Hurra!
8. en chokladask (av ett dagbarn). Hurra!
9. ett brev med en slant från svärmor/far. Hurra!
10. ett par tofflor. Hurra!

Aldrig har jag väl fått så många paket på min födelsedagsmorgon!
Sen gick vi ner och åt frukost och den goda tårtan. Sen var det bråttom iväg till Vaksalakyrkan där O hade skolkonsert och sen fika i klassrummet.
Efter skolans slut åkte flickorna och jag till IKEA och lunchade. Väl hemma socknade jag och flickorna tittade på en film. När sen Robert kom hem med son 2 var det bara en timme kvar till skolavslutningen, så Robert stekte hamburgare till oss medan jag hjälpte son 2 tvätta håret. (han har gipsat sitt lillfinger)
Men när vi skulle iväg kom en underbar överrsakning:
Robert sa:
"Du, jag stannar hemma med lillan och röjer upp här. Åk du så fixar jag till här hemma".
Gulliga underbara fina härliga maken min! Jag är en mycket lycklig 37-åring som blivit firad mer än jag någonsin kunde drömma om!

2 kommentarer:

  1. Underbart!! Själv blev man totalt bortglömd...*snyft* Men å andra sidan fyllde jag inte 37, får väl se fram emot det! ;)

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilken Drömfödelsedag!!! HURRA HURRA HURRA HURRA för både dig & hela din familj!!

    SvaraRadera