onsdag 2 september 2009

Vad är väl en husvagn med förtält..

Jaha.
Så var man ett förtält fattigare..
Ungefär kl 17.35 ringde en god vän och meddelade att vårt förtält på husvagnen ute i Siggefora hade blåst sönder. "Det är nog bäst ni åker ut och kollar det!"
Men vår bil har ju lämnats in på verkstad! Bromsarna är paj..
Hur ska jag göra nu då? Jag sat på en bushållsplats på väg hem från pianolektion med stortösen.
Var får man tag i en bil?
Jag ringde Robert. Han satt fast i Stockholm. (Vilka galna köer det är ut ur den stan på eftermiddagen!)
Jag ringde syrran. Hon var inte hemma.
Jag ringde mamma. Hon svarade. Och var precis på väg ut genom dörren från jobbet!
"Stanna där du är. Jag hämtar barnen hemma hos dig och sen plockar jag dig på vägen. Du kan ta min bil och barnen kan ju stanna hos mig under tiden."

Gulliga Mor.

Väl hemkommen till mor och far möts jag av far och en god vän till Robert och mig tillika husvagnsägare i Siggerfora.
"Emma, jag följer med dig ut till husvagnen. Hoppa in i min bil så drar vi."

Tack snälla Matti.

Vilket kaos vi möttes av! Hela förtältet låg som en skyddsmantel över hela husvagnen och pinnanra var spridda runt om. Allt på förtältsgolvet var blött, men stod kvar tack vare en kvinna i en annan husvagn som gått runt och plockat ihop våra saker. Det var bara att börja bära över allt till Mattis husvagn och ställa fint i en hörn av förtältet, dra ner vårt tält och slänga det. Det var helt sönder, sömmarna var spruckna och sidorna söndertrasade.
Suck.
Kvinnan som plockat berättade att det varit trombvindar som dragit fram över campingen mitt på dagen. Hagel- och störtregn hade kompletterat det hela. 4 förtält hade vinden skördat!
Suck suck.

Matti, jag och Robert som kom så fort det nu gick kom överens om att vi ska ha tillbaka det här. Hundrafalt! Ett nytt fint förtält som passar oss precis!
Så det så.

1 kommentar:

  1. och jag håller med! Världens snyggaste! Med grymma gardiner!

    SvaraRadera