söndag 27 september 2009

En övning i C-dur


Min lilla 4åriga tofsvippa är full i konster: Vi åt på IKEA häromdagen, min make, jag och våra två flickor.
(Pojkarna var hos kompisar..)
Lilla A satt och mumsade på sin "köttfärssås med konstiga makaroner" och begrundade något.
Helt plötsligt satte hon sig käpprak och pekade på mig:
"Mamma, sjung "ping"! (Låt oss för enkelhetens skull säga att det var ett C)
Så pekade hon på pappa:
"Pappa, sjung "ping"! (Ett E)
Storasyster fick nästa uppmaning: "Sjung "PIng!" (Ett klockrent G)
Sen pekade hon på sig själv: "Åsså jag: "PING!" (Höga C)
"En gång till! Mamma, ping, Pappa ping, Olivia PIng, jag PING!"

Mycket nöjd med sin insats fortsatte hon med sin mat.
Min make och jag tittade stolta på varandra, suckade och log lyckligt.

2 kommentarer:

  1. Haha. Det är UNDERBART! Snart får jag henne också i skolan *längtar*.
    Vad är det med kusinerna och sånglusten som slår till på IKEArestaurangen?

    SvaraRadera
  2. Så har hon ju också en hel del positivt laddade musikgener i bagaget att brås på...!

    SvaraRadera