torsdag 24 september 2009

Språklektion - eller man har inte roligare än man gör sig..

Mina systrar och jag brukar sjunga ihop på mindre tillställningar. Och om några veckor skall vi göra det igen på ett barndop.
De stolta föräldrarna har skickat önskemål på sånger, och eftersom min duktiga storasyster är den hon är så mailar hon genast över mp3-filer på de sångerna.
Men för en vecka sen slog jag på stort och införskaffade in egen bärbara dator, och låtarna ligger i den gamla.. Därav följande brev till storasyster. Och när man väl börjat är det så svårt att sluta. Jag fnittrade gott för mig själv när mailet skrevs, ska erkännas..
Här kommer, varsågod!

snäla hana kan du sjika låtarna ijen för ja har bytt dator nu å dom fins inte nu i min dator då kunde du sjika dem ijen då blir ja glad.
tack.
Hej då från ema.

På tyska:
Bitte, Hanna,
Können Sie Songs wieder zu mir?
Ich habe Computer geändert und sie nicht in den neuen.
Ich wäre so glücklich.
Danke!
/Emma

På brittisk engelska:
Dearest Hanna,
I would be most grateful if you please could be kind enough to send me the songs again?
I have lost them totally in the change from the old computer to the new.
Thank you for your kindness.
Your friend and sister,
/Emma

På finska:
Rakas Hanna,
Voitteko lähettää minulle kappaleet uudestaan?
Olen kadottanut ne täysin muutos vanhasta tietokoneesta uuteen.
Kiitos!
/Emma

På franska:
Chère Hanna,
Pouvez-vous s'il vous plaît envoyez-moi les chansons de nouveau?
Je les ai totalement perdue dans le passage de l'ancien ordinateur au nouveau.
Merci.
/Emma

På swahili:
Va?
Tack.
/Emma

På spanska:
Estimado Hanna,
¿Puede usted ser tan amable de enviarme las canciones de nuevo?
Perdí totalmente cuando cambié de la antigua a la nueva computadora.
¡Gracias!
/Emma

På gotländska:
Men seir duo hanna, kan duo skicka leåtarne till maig igean, for di jag har biytt daotor å dei finns inte iu dein nöye..
Tack.
/Emma

På norrländska:
He hit låtarna. Ja´ har dem int nå mer.
Tack ska du ha på för-hanne´.
/Ämma

Man har som sagt inte roligare än man gör sig.

1 kommentar:

  1. Hej svejs i Lingonskogen!
    Du och dina systrar är så roliga! Jag har fått mig ett och annat skratt när jag läst repektives bloggar! One of the best ways to make yourself happy is to make other people happy! Thanks!
    Kram Mette

    SvaraRadera