lördag 27 mars 2010

Total Praise

När sångaren, pianisten, låtskrivaren och Grammyvinnaren Richard Smallwood hade en kris i sitt liv kände han en dag att han ville sätta sig ner och riktigt klaga på Gud. Således satte han sig vid pianot och började skriva och sjunga en klagosång:
"Jag lyfter mina ögon mot bergen, varifrån skall min hjälp komma?"
Han var arg. Besviken. Och tyckte att mycket var fel, fel, fel..

Han skrev, sjöng och spelade. Och upptäckte efter ett tag att hans klagosång förvandlats till en bön.
Och sedan exploderade han i en lovprisning som totalt förvandlade hans sinnelag!
Han prisade Gud med sin sång och spel, en sång som nu är känd över hela världen!

Den enda förhållningsorder Richard har när den framförs är att den första delen får bara sjungas en gång. Efter det är det lovprisning som gäller.

Så är det! Är du ledsen, nedstämd, arg, förtvivlad, ångestfylld, förvirrad osv: testa med att sjunga lovsånger, prisa Gud, lyfta dina händer, be och tacka Gud och du kommer se att situationen och din sinnesstänming förändras.
Tro mig - det är sant! Har testat själv.

" Lord,I will lift mine eyes to the hills
Knowing my help is coming from you
Your strength you give me in time of the storm

You are the source of my strengh
You are the strength of my life
I lift my hands in total praise to you


Amen,Amen,Amen,Amen"

Håll till godo!

http://www.youtube.com/watch?v=Vv9-WlymKg0

1 kommentar:

  1. Vet precis vad du talar om!! Jag hade en mycket tung period i mitt liv för några år sedan och då var jag också i en fas av mitt liv att jag skrev sånger, översatte sånger från engelska osv Och då skrev jag precis en sådan sång som du skriver om. Den började: "När Du känns så långt, långt borta. När allt vill tynga mig ner...osv Men i refr går det över i: "Lyfter mina händer till dig Gud...och sången går över i lovprisning och tacksamhet! Det var inte tanken jag hade när jag började skriva sången, men det blev så ändå :)Gud vänder alltid på allt det jobbiga när vi vänder oss till Honom! :)

    SvaraRadera