torsdag 25 mars 2010

Onsdagsmöte..

För första gången på mycket länge gick jag på onsdagskvällsmöte i församlingen. Och tog med mig barnen! Robert kom efter, då han typiskt nog fastnade i en bilkö efter en olycka på E4an från Stockolm.
Varför möte denna vecka?
Jo, det var mina kära föräldrar som höll i det! Tillsammans med sin två år gamla kör Nardus.
Det var inte så mycket folk i kyrkan, men vad gjorde det? Medelåldern låg nog precis där, i medelåldern och högre. Och det är helt OK.
Vi som var där gick nog allihop därifrån med en glad känsla av att ha fått en underbar kväll och fått höra en underbar predikan av min mor.
Hon talade om alla de där smålögnerna som man bär på, att vitljuga om saker. Hur lätt det är och hur dumt det är. Och vad viktigt det är att lägga av med att tala osanning. Mötet avslutades också med en inbjudan om att dels be Gud om förlåtelse, men också få visa att man verkligen vill få en förändring i sitt liv.

Men det var ju inte allt som hände!
Kören Nardus sjöng en hel del sånger själva, och sen var det väldigt många sånger som publiken var med och sjöng i. Härligt och innerligt!

Mina kära syskon Hanna och Gustaf sjöng en duett. Jag har faktiskt aldrig hört dem sjunga tillsammans förut, och det lät riktigt, riktigt bra. Heja Syrran och Brorsan!

Mötet avslutades med sången "Total Praise", som ju har en alldeles egen uppkomsthistoria. Vill ni höra?

1 kommentar:

  1. Åh jag skulle också velat vara där!! Och ja, klart jag vill höra!ar man sagt A så får man säga B vet du...;-)

    SvaraRadera