torsdag 14 maj 2009

London, here I come!

Idag är dagen D!
I eftermiddag sätter jag mig i en bil som tar mig till Arlanda och därifrån med flyg till London!
Tjohoo!
Jag ska turista som en galning och titta ordentligt på allt som mina ögon landar på:
Picadilly Circus, Kensington Palace, Big Ben, Brittish Museum, Madame Tussaud osv.
Och Röda Bussar. Dem får man ju liksom inte glömma. En och annan vakt med Bröderna Fluff-hår ska jag också klämma in i sightseeingen.
På lördag ska jag rösta på Sverige och Malena Ernman! Haha! Det kan inte ni!

Och OO vad det ska bli trevligt! Min mage har ung 384 fjärilar som fladdrar runt av glädje och ger mig energi att fara runt som en tätting här hemma för att fixa sånt där som är helt onödigt egentligen, men som verkar så viktigt just nu: Dammsuga, städa undan, blogga, kolla facebook, städa lite till, skriva listor över fredagens och helgens aktiviteter till barn och make, ringa Petra otaliga gånger med de mest underliga frågor ("hur är måtten på din väska, Petra? Tror du min går in i kabinen?"), och bädda sängarna till hela familjen. (Nä. Det sista stryker jag. Det får de göra själva.)
Nej, nu är tiden vid datorn slut. Nu ska jag titta ienom mina listor igen.
Vi hörs efter helgen!

3 kommentarer:

  1. Bildbevis tack!
    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. ”…skriva listor över fredagens och helgens aktiviteter till barn och make”, det här påminner mig om Sten Nilsson – när du kommer hem från London, då fullbordas lagen och listorna åker väck från kylskåpet.

    SvaraRadera