lördag 9 januari 2010

Kalastajm med Obi Wan Kanobi


Igår var Yngsta Dottern bjuden på Stora Kusinens 5årskalas. Han är ju hela 4 månader äldre.. Född i november, men då var det så sjukt mycket sjuka "grisar" (svininfluensaskräcken satte sina spår) i omlopp så kalaset blev nu. Ett mycket trevligt kalas!
Ett av de inbjudna barnen tackade på hemvägen och kontaterade till Kalasbarnets moder att: "Det här var det bästa kalaset jag varit på!"
Vilken komplimang.
Och det var genomtänkt och kul!
Alla barn fick en bunt med "pengar" från "First bank of Theodor" (Den idén och design ska jag stjäla och göra pengar till mina dagbarn..)
Sen fick alla i tur och ordning gå till "korvkiosken" och köpa sig korv och saft, efter det kunde man köpa en piggelin, och senare på kalaset kunde man köpa sig en tårtbit. Kul!
Tema för kalaset var Grönt, Star Wars eller Något Annat. Därför fanns det en Darth Wader, Obi Wan, Han Solo och de andra, tillsammans med Michael Jackson nör vi kom. Jag hade glömt bort den delen i inbjudan.. Men snabbt hem och hämta så vi även fick en Leia, en till Leia och en cowboy..
Samuel var "någonting grönt" Det är Theos älsklingsfärg och funkar i allt. Saft, tårta, pappertallrikar, duk, presentpapper, hårfärg mm.. Och i ansiktfärg om man ska tro Samuel..
Lillebror var utklädd till.. lillebror.. Frida till (öhh) Moderskeppet? ;-)

Nog om detta. Ett kul kalas.

På vägen dit förklarade jag för 8åriga Olivia varför hon inte var direkt bjuden på 5årskalaset men fick följa med ändå.
"Du vet, du och Greta är ju "bästa-kusiner" precis som Fanny och Kristoffer och Theodor och George. Därför är G bjuden och inte du, för de är bästa-kusiner."
Astrid satt och lyssnade och utbrast:
"Jag är bästakusin med alla mina kompisar! Fast en del har försvunnit.. Men det gööör ingenting".
(Hmm.. betyder det att jag borde ut i skogen och leta efter försvunna kusiner?)
(FOTNOT: Kortet är ett år gammalt.)

2 kommentarer:

  1. Tack snälla du för beskrivningen av, och de snälla orden om, kalaset! Jag inser att jag ju borde göra ett liknande inlägg på min blogg; den är ju delvis ämnad som en slags dagbok, och barnens kalas är väl själva urtypen av saker som man skriver om i dagböcker?
    Tills vidare finns i alla fall kalaset dokumenterat hos dig, så jag behöver inte vara rädd för jag ska glömma bort vad vi gjorde.
    Det var kul att ni kom, 50% av Strömgårds + moms (Valter). Puss!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Astrids logik går absolut inte att begripa ibland. Så mycket större skäl till ett gapflabb... Men kusiner i skogen tror jag du slipper leta. Jag har koll på mina i allafall. Det är möjligtvis dina egna söner som man skulle kunna plocka upp där...

    SvaraRadera