torsdag 14 januari 2010

En sång till Guds.ära?

Astrid sjöng och sjöng och sjöng en av kvällarna hemma hos våra vänner utanför St Petersburg. En lång sång till Gud om hur mycket hon älskar Honom och hur glad hon är at ha Honom nära.
I en halvtimme sjöng hon oavbutet.
Jag lyssnade och funderade på hur jag ska gå till väga för att förklara vem det är som leder vem..
Här är ett smakprov på den text som återkom så ofta i hennes sång:
" Jesus jag älskar Dig, Du är så nääära miiiig! Jag vill alltid vara nära diiig! Du är så bra, och du tar min hand. Du gör som jag säger, och det är så bra.. Jesus jag vill alltid vara med Dig, För det är så kul när jag är med Dig. Du tar min hand och du gör som jag säger... osv.."

Oj då..
Det tillsammans med Os nyöversättning av "Din trofasta kärlek" kan kanske klassas som mer politiskt korrekt..

"Din trofasta kärlek aldrig mig lämnar, Din barmhärtighet den kan aldrig ta slut.
Jag vill fly varje morgon, fly varje morgon, tro på din egenhet, tro på din egenhet."

3 kommentarer:

  1. *GARVAR!!!*
    Har Olivia det väldigt jobbigt just nu, eftersom att hon känner ett sånt behov av att fly varje morgon? Kanske Astrid kan säga till Jesus att hjälpa Olivia - han gör ju tydligen som Astrid säger.
    HURRA för ungar!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Halelujah att du har den här bloggen så att det dokumenteras!

    SvaraRadera