måndag 24 augusti 2009

Tänk vilka bra dagar det finns!

Idag är en bra dag. En härlig underbar segerrik glädjedag.
Jag har haft så roligt!
Imorse tog Min Linda och jag barnen ut på en lång promenad ända ner till affären. (Det tog en timme innan vi var där, för det finns ju hästar i en hage att titta på, och får. Det kan man ju inte springa förbi..)
När jag gjort mitt ynka lilla ärende i affären (fylla på busskortet) gick vi till en lekplats i närheten. Vilka glada tjut från barnen över en för dem ny plats, en lite skruttig lekplats! Barnen lekte, sockor och skor flög av med hast och nya vilda upptåg sattes med fantasins hjälp igång. Härliga grupp! Love them all..

När barnen började bli trötta och hungriga åkte vi BUSS hem. Bara det är ju ett äventyr om man är fyra år och alltid åker bil med mamma/pappa. Oohh, vad spännande det var, en plinga som lät, en osynlig röst som talade om vart man var på väg och en skylt som ömsom skrev ett vägnamn, ömsom "Stannar"..

Men när barnen ätit, lekt hemmavid och senare gått hem kl 14 gjorde jag något som jag faktiskt inte gjort förut:
Jag åkte ner på stan helt allena för att gå på kondis med en väninna!
Vi hamnade bakom varsin mango/chokladmousse med hallonsmoothie till. Väldigt god.
Och sen pratade vi.
Och pratade.
Och gick pratandes från konditoriet, förbi centrum och satte oss vid åkanten.
Och pratade.
I 2½ timme.

Så ljuvligt! Att få ventilera såna saker som man vet/undrar/funderar på och sånt som bara är mysigt att delge en god väninna.
Jag känner mig lugn, avslappnad, glad, väl tillmods, förstådd och relaxad.
Tänk vad tvåochenhalv timme spenderade på ett helt nytt sätt kan göra för själen!
Hoppas det inte går förlångt innan vi upprepar detta.
Ett stort tack riktas till Min Underbara Linda som tog flickorna åt mig under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar