fredag 11 juni 2010

Sommarlov..

Barnen har varit på sin avslutning, sjungit, ätit tårta och fått betyg.
Precis som det ska vara.
Självklart hölls avslutningen i kyrkan. F-5 var i en stadskyrka, de äldre i vår egen kyrka.

På vägen till F-5 avslutning frågade jag >Klas som fyller 15 i morgon vad han vill ha. OJ! kom det från baksätet, Olivia reagerade på födelsedagspratet. "Men jag måste ju köpa en present! Men hur? Jag har ju inte tillräckligt med råd.."

Jag älskar felsägningar. Och Olivia var i sitt esse idag.
Under fikat i klassrummet pratade vi om dansbandsmusik, jag och en pappa i klassen.
"Jaa," sa Olivia. "Och jag har 6 meter dansband därhemma."
Både jag och pappan tittade oförstående på henne innan det gick upp ett ljus för mig:
"Menar du ditt gymnastikband?"
:-D

1 kommentar:

  1. 6 meter dansband är helt klart dagens roligaste *asgarvar*

    SvaraRadera