fredag 23 april 2010

Fredagskommentarer från dagbarnen..

A och V sitter vid matbordet och äter köttfärssås och "sgabetti". Ketchup är ju alltid "blod", såoch idag.
Dagens samtal blir följande:
V: Tänk om man hade en blodhund som drack upp allt blod!
A: Ja vad ska man göra då??
V: Man får väl ta ett sugrör och dricka tillbaka det.
A: Ja och om man har en som är död så kan man ju hälla tillbaka allt blod i den. *fundering över det några sekunder* Och sen får man ta ett plåster.

*dagmamman frustar och sätter i vrångstrupen*
Vilket bisarrt samtal!
Och vilken bra lösning med ett plåster!

En kvart senare får jag ett sms från kollegan:
"Mitt dagbarn E vill att jag skriver så här: Jag vill gifta mig med A."

Mitt svar:
"Vilket triangeldrama! E vill gifta sig med A, A vill gifta sig med V, som inte vill gifta sig alls!"
(Ska tillägga att alla tre är födda samma år, A är flicka, V och E är pojkar)

Kollegan skriver tillbaka dialogen hon och E haft:
E: "Ja, för jag är ju "akkrakktiv" och jag kan skrämma henne!"
I: "Nja, blommor eller choklad är nog bättre.."
E: "Hm.. Ok! Då fixar jag blommor på vägen.."

Ser fram emot besök om en timme av dem! Vas med vatten är redan framplockad..
:-D

1 kommentar:

  1. Men så gulligt!! Ja, det där med blommorna alltså, inte det där med blodet...fast jag är rätt härdad som mamma till två pojkar...:O

    SvaraRadera