lördag 4 juli 2009

Städa, tvätta, packa, åka...

Så där!
Nu är alla hemma igen och huset fylls av underbara läten; Barn som sjunger, barn som pratar, barn som bråkar mm.
Jag springer som en tätting fram och tillbaka till tvättstugan då alla barnens kläder luktar onämnbart äckligt. En vecka i skogen tar ut sin rätt.
Alla fyra barnen har dessutom lagts i blöt, så nu luktar de fräscht och gott som små nyponrosor. (Undrar var fjortonåringen kommer att säga om den beskrivningen?)
Mätta har vi också hunnit att bli trots röran som uppstår när en hel familj ramlar in med väskorna i hallen.
Livet på en pinne.
Imorgon styr vi kosan mot nya äventyr och ger oss ut på den mycket efterlängtade semestern. Var vi hamnar slutgiltigt har vi inte riktigt bestämt än. Det är det som är det fina med semester, tycker ni inte det? Att kuna ta dagen som den kommer och stanna om man hittar något spännande på vägen. Härligt.
Maken har kollat över bilen lite medan jag stökat omkring med tvätt och barngörat. Känns liksom tryggast att han gör den biten, jag kan ju ingenting!
Men tvätta kan jag! Så nu går jag och fixar det innan tvättiden tar slut.
Ha en härlig juli! Vi ses om typ två veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar