onsdag 31 december 2008

Nyårsafton!

Sitter i min svärmors kök i deras mysiga krypin utanför Borås.
Nyårspajen står i ugnen och vi håller på med salladen som vi ska avnjuta till.
Robert, svärfar och flickorna har varit ute och riggat fyrverkerierna.
O vad det är härligt att vara här!
Vi gav oss ut på shoppingtur idag för att ta slut på barnens jullappspengar och hitta byxor till Klas på rean.
Astrid var snabbt klar med sina inköp. EKOhallen har fantastiska priser och eett stort utbud på hennes sorts leksaker. ELDORADO! Hon ville köpa allt..
Till slut köpte hon en shellydocka med skidor, en shellydocka med hudar, en spis som kan låta och lysa och en sas med lekmat (som mamma sponsrade en del) Allt för bara 200kr! SÅ stökigt och roligt hemma i farmors vardagsrum!
Kals fick sina pösiga byxor. Min lilla pojk! Vi fick gå till herravdelningen för att hitta i rätt storlek..
"Plötsligt känner jag mig så liten, mamma" var gossens kommentar där vi stod bland karlar i modell äldre. Suck..

Nu ska jag plocka ut pajen.
Gott nytt år alla!
Och jag hoppas att min kära bror som fyller 24 år idag har haft en strålande dag och fått äta sin hett efterlängtade currytårta.
(Annars lovar jag att göra den åt dig när jag kommer hem, Gustaf. Grattis, än en gång!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar