söndag 28 december 2008

Jag har startat en blogg!

Tänk!
Jag har öppnat upp ett forum för mina tankar och upplevelser i livet.

Hur ska jag hantera det här?

Hur mycket kommer jag att hinna skriva?

Spännande..

Till att börja med ska jag kommentera denna stora dag med lite sorg i hjärtat.

Min syrra med familj flyttar idag.
Visserligen bara in till centrum, men det är ändå till världens ände när vi som gott som hela vårt liv bott typ grannar.


Vem ska jag nu låna ketchup av? (Det vet jag redan, men det ser bra ut i text, eller hur?)


Men å andra sidan. de kommer få det härligt, och jag får en anledning att ta bussen in till stan.
Där är jag ALDRIG nuförtiden.
En glass vid fontänen på Vaksalatorg kanke blir en stående hit framöver, vem vet?

Idag ska jag dejta tvättstugan med all tvätt som blivit över helgen (God jul, tvättmaskinen!)
och umgås med barnen och deras tre kusiner.
I morgon ska jag börja banta.

4 kommentarer:

  1. "I morgon". Är inte det veckans allra bästa dag? Helt obesudlad, full av löften och möjligheter. Ett fyrfaldigt leve för i morgon!

    Kollade för övrigt in storasysters lägenhet idag. Den var helt makalös!!! För att hålla avundsjukan i skick mumlade jag "de har bara en toalett, ingen diskmaskin och världen minsta kyl". Det hjälpte nästan. Att inte flytta dit hade varit kvalificerat urdumt.

    Kram & grattis till bloggen?

    Ps När vill du bli uppvaktad på födelsedagen? Inser att din bytesrätt går ut på nyårsafton....

    SvaraRadera
  2. Oj. Utropstecknet efter "kram & grattis till bloggen" ser ju nästan ut som en frågetecken! Måste vara något fel hos comhem....

    SvaraRadera
  3. Ja - Vaksala torg är hett nu! Glass sitter fint. Så du ska banta? Vad bra, jag borde nog haka på den!

    SvaraRadera
  4. Asså, vilket språkbruk - dejta tvättstugan.
    Sedan ser man ju att bloggen försvinner i ett rosa skimmer, då förstår jag mycket väl att det kan spilla över på tvättmaskinen.

    Ett stort grattis till bloggen!

    SvaraRadera