onsdag 12 maj 2010

En stilla tyst uppdatering..

Ja, jag vet att jag tjatar, men det här är ju min blogg å då får jag ju skriva vad jag vill.. Tror jag..

Jag tänker nu uppdatera er om vad som händer i min lilla skadade hals. Och om du är utled på att läsa om den så kan du ju klicka bort detta. Och sluta läsa nu..

Jag var hos talpedagogen igen i fredags. Jag berättade att jag haft galet ont och jobbigt de senaste två veckorna. (Faktum var att jag nästan höll på att brista ut i gråt förra tisdagen på jobbet, men det erkänner jag inte. inte ens här. Därav parentesen)

Vi pratade en liten stund och jag kände genast hur trött jag blev i rösten. Sen började vi med de vanliga övningarna, men antingen hörde hon, eller så såg hon på mig hur kämpigt det var, för hon avbröt gång på gång och undervisade mig. Efter halva tiden ungefär frågade hon om jag inte skulle gå med på en sjukskrivning i två veckor. För röstterapi. En inbokad sjukskrivning, allså.
"För du behöver vila din röst. Det kan hända att det blivit lite värre än när du börjde hos mig pga hektiska veckor på jobbet" Jo. Hon har rätt. De senaste veckorna har varit lite köriga med kort om personal - sjukskrivningar, VAB och ledigheter har avlöst varann..
Så.. Jag kommer vara sjukskriven för röstterapi i två veckor med start snart. Och tills dess försöker jag prata rätt - eller inte prata alls.
Försök själv- det är svårare än du tror! (Plus att folk behandlar dig annorlunda..)

Böner mottages med tacksamhet från när och fjärran. Så här orkar jag inte ha det länge till. Så det så.

1 kommentar:

  1. Åh kära Emma! Lider med dig. Tror det är det enda rätta att du får vara sjukskriven och vila rösten. Ska be för dig. var så säker! Kraaaaam!!

    SvaraRadera